Recent Posts

Tuesday, September 22, 2009

The Lost Symbol, Once In A Life Time & Usana



Hari terakhir Ramadhan yang lalu saya sempat ke City Center untuk beli novel. At least Ijan dapat baca kalau ada masa terluang di hospital. Lagipun internet mungkin tak ada dalam bilik dan tv tak banyak cerita yang menarik sangat.

The Lost Symbol tu more for me. Once In A Life Time tentunya untuk Ijan. So far saya dah habiskan separuh buku Dan Brown tu. Maybe dua tahun lagi keluarlah filem dia. Pandai betul Dan Brown cari duit. At lest 5 millions copies of this book were printed to meet the demand.

Buku Cathy Kelly pula sesuai sangat untuk peminat love story. Bahasa yang dia guna pun sangat mudah difahami dan sesuai untuk semua. Dia dah menulis 11 buku dan most of them are best sellers.

Saya juga mendaftar sebagai Usana Associate semalam. Ramai yang cakap vitamins dan supplements dari Usana bagus. Jadi saya order Essentials supplements dan within a few weeks adik saya akan tolong poskan ke sini. Nak order produk Usana mudah sebab semuanya secara online dan Usana Malaysia akan poskan sampai ke rumah.

8 comments:

cheryna zamrinor said...

lenkali nak carik buku nieh...lately mula perasan harga buku2 naik sket (dlm seringgit dua) especially imported books. cth: littleblackdressbooks dr rm19.90 dah jadi rm21.90.

so, beli used books kat flea market je...jeles tul tgk buku ijan nieh...ishh...

MrMrsFaiz said...

Hehe sis. actually best kalau dapat used book. lebih murah. dulu masa kami pegi Paris sempat melawat dua kedai used book yang terkenal juga. macam-macam buku ada.

tapi kami pun bukanlah avid readers sangat sebab sibuk dengan kerja. sekarang je tak sibuk sikit sebab saya bercuti tanpa gaji dan temankan farizan di Finland ni. adalah masa sikit nak membaca. :)

Mrs Imran said...

i peminat dan brown! best tak buku yg beli tu? i nk gi beli jugak la.

da vincci code i ada beli dulu, tapi yg angels n demons tu i tk beli, tgk movie dia terus.

MrMrsFaiz said...

Ya, boleh dikatakan best juga. Worth buying. Kalau nak tunggu movie maybe another two years.

cheryna zamrinor said...

yeke? mesti bestkan used books kat sana? pernah tgk kat gilmore girls diorg jual buku (though gilmore girls kat us la kan)...macam tersusun je buku2 tuh. kat sini, nak harapkan gi pasar cina - dahlah depan kedai 4D, pastu buku dia sepah2 dlm kotak2. dia bagi satu bangku yg org pakai nak basuh baju tu utk duduk sambil cari buku dlm kotak...

adehh...dok surfing tgk ade tak buku nieh kat mph...macam nak kena order je:)

* dan brown senang sket...tp cathy kelly tuh kena gi kedai besar sket kot...

how's mikael?

MrMrsFaiz said...

Di area Penang Road banyak juga kedai buku secondhand but as u said those books are not arranged neatly.

Some people hunts used books like hunting pinggan lama because the environment of used book shops are similar to kedai pinggan bunga kangkung. :)

One of the option is to buy used book from Amazon.com.

From our experience, buying books at MPH, Kinokuniya and Popular are way cheaper than buying here at Kuopio.

Buying things in Malaysia and ask siblings to post it to Finland seems more cheaper too.

Fadzli&Wanie said...

salam abg long... novel lost symbol ni wanie tgk ngan fadzli harga die RM99.90... kat finlind berapa?? mahalnyer... kat sna mesti murahkan..

MrMrsFaiz said...

Salam,

Lebih-kurang saja harganya. Di sini Euro25 untuk satu buku. Kalau kira balik di Malaysia lagi murah kalau dapat diskaun 10%.

Post a Comment